Oberta la convocatòria 2025. La data límit d’inscripció finalitza el 17 d’abril de 2025.

PROVES D’ACCÉS

Les proves per obtenir el títol de gestor administratiu es convoquen anualment.

Les persones que vulguin concórrer a les proves, han de presentar la corresponent sol·licitud d’admissió i complir els requisits següents:

  • Ser espanyol, nacional d’un estat membre de la Unió Europea, dels altres signataris de l’Acord sobre l’Espai Econòmic Europeu, o d’un país que concedeixi reciprocitat de títols i de drets.
  • Ser major d’edat i tenir plena capacitat d’obrar.
  • Estar en possessió d’alguna de les titulacions universitàries acreditades per a l’accés a la professió de gestor administratiu:
      • Llicenciatura en Dret, en Ciències Econòmiques, en Ciències Empresarials o en Ciències Polítiques establertes per l’article 6.e. del Decret 424/1963, d’1 de març, d’aprovació de l’Estatut Orgànic de la professió de Gestor Administratiu.
      • Llicenciatura de l’àmbit de les Ciències Econòmiques i Empresarials, del Dret i de les Ciències Polítiques que les van succeir en l’extingit Catàleg de Títols Universitaris Oficials d’Espanya.
      • Màster universitari implantat pel Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització de les ensenyances universitàries i del procediment d’assegurament de la seva qualitat adscrit a la branca del coneixement de les Ciències Socials i Jurídiques i vinculats a l’àmbit disciplinari d’alguna de les llicenciatures requerides per l’Estatut Orgànic.
      • Titulació universitària oficial obtinguda en altres estats que acrediti la seva equivalència al nivell MECES 3 en l’àrea de coneixements de ciències socials i jurídiques i vinculats a l’àmbit disciplinar d’alguna de les llicenciatures requerides per l’Estatut Orgànic.
      No s’admetran aquelles persones que exclusivament estiguin en possessió d’un Grau.
  • No haver estat inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques ni separat per expedient disciplinari del servei de cap de les administracions públiques espanyoles, ni de les d’algun estat de la Unió Europea o d’un estat que concedeixi reciprocitat de títols i drets.

Les sol·licituds es poden presentar:

  • De forma presencial a la seu del Consell o a les oficines i delegacions dels Col·legis membres.
  • De forma telemàtica, a través del web del Departament de justícia.

Si la sol·licitud es realitza de forma presencial o per correu, s’ha de presentar la documentació següent:

  • Sol·licitud d’admissió
  • Fotocòpia del DNI
  • Justificant de l’entitat bancària de l’abonament de l’import de la taxa, excepte les persones que en puguin estar exemptes,que hauran d’aportar la documentació necessària d’acord amb els requisits d’exempció.
  • Certificat de nivell de suficiència de català (C1) o declaració jurada

Un cop realitzades les proves, la persona que hagi estat declarada apta podrà sol·licitar l’expedició del títol professional.

Podeu demanar més informació aquí.

Existeixen altres proves d’aptitud d’accés a la professió: les convocades pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques a proposta del Consejo General de Colegios Oficiales de Gestores Administrativos de España, i les de les comunitats autònomes de Galícia i Comunitat Valenciana.